BennyBoxare var Bloggens tilltänkta namn

...det blev något fel så jag döpte den till sunkmuff istället. Sunkmuffar har man mött ett par stycken under trettio års tveksam ökenvandring.


Nåväl, nu är vi här - låt rymdraketen lyfta oss mot nya höjder.

Jag vill även hälsa min läsare nummer ett välkommen - i bloggen kallad "mainomai" - som iförd sitt hjortskinn, kransen av pinje och thyrsostaven i handen håller ett vakande öga över allt som skrivs.

BennyBoxare var det som sagt tänkt att bloggen skulle heta. Max Lundgren skrev denna förträffliga sportroman om en ung boxares uppgång. Boken innehöll även en smaskig introduktion i kärlekens mysterier. Min vän Joakim fann denna pärla i skolans bibliotek när vi var mellan 8-10 år gamla. Under nästan högtidlig tystnad läste vi romanen sida för sida. Där någonstans förstod vi att de konstiga varelserna i vårt klassrum kanske kanske hade mer att erbjuda i en inte alltför avlägsen framtid. 
 Där någonstans föddes vår nyfikenhet över vad det var vi anade men inte riktigt kunde förstå... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0