Blåljus i natten

Nätet suger! Kastas in och ut som en gummiboll. Varit ute och sprungit i den tidiga natten. Det höll på att sluta illa. Jag var klädd i min gråa luvtröja, den svarta s.o.s-västen och svarta träningsbyxor. Joggade nerför hälsobacken när en vitblå bil saktade in bredvid mitt flåsande.

"Hallå där, vad gör du?" Sa en alldeles mörkhyad polis med alldeles för myndig stämma.
"Vad ser det ut som, jag tränar..."
Polisen såg fundersam ut. Sedan frågade han om jag tränade inför beachen -09
"Nja, började bli för fet när jag slutade röka för ett tag sen. Det suger!"
Polisen såg ut som om han funderade på att kasta ner mig i en mörk jordkällare, sedan sa han:
"Ok. Lycka till."

städer städer städer...

I såna ögonblick längtar jag hem till min lilla by med sexhundra människor där alla vet vem jag är och att jag ofta var ute och sprang på natten. Jag och min svarta framlidne labrador som morsan döpte till Zita (och som jag döpte om till Zäta, efter hockeyliraren.)

Snart fortsätter träningen på rosornas ö. Då blir det fyra kilometer och två timmar bowling varje xxxxxxx dag. Därefter kommer jag tillbaka hit och då dammar vi av våra dyra tennisracket och slår våra själar tills de blöder av utmattning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0