a perfect circle

sömnlös hela natten, pratade med en vän på msn och hon skulle komma förbi en sväng ikväll. Det låter som en plan, dock är Mr Playboy hemma nästan varje helg nuförtiden. Tror han börjar bli kär i tjejen han har, kallar henne flickvän och så sitter de och kollar på hus för "roligt", hus för en sisådär fem, sex millar...

a perfect circle - självironi - fast just nu känns allt lite bättre än förra veckan. Hade visst skickat något oroväckande mejl till storebror så han hade blivit orolig; jag var säkert full och skrev något osammanhängande om "the dark side of the moon" eller något liknande. Han skrev i sms att han skulle ringa. Skrev tillbaka att allt är toppen och att han inte behövde ringa...

Jag var nere på jobbet och tog en öl med kinesen, min chef vissa nätter. Allt var ok. Har pengar injobbade men man är för stoisk för att säga att man är pank och skulle behöva få de. Jag får vänta till den 28e. Därefter gick jag hem, pratade med min vän "tvåtvå" som ringde full och nostalgisk över tiden i Calmare. Jag var varken full eller nostalgisk. Däremot skrev jag om staden Neverville, började med hamnkvarteren och floden "Revens" som delar staden i två delar; söder och norr. Jag skrev om timmerlossare, flottare och om hur folk drunknade när de jobbade som detta. Det var rolig skrivning. Kände att jag måste bygga upp staden och ha som arbetsform om jag ska kunna skriva bra skräck, om det ens blir skräck - kommer säkerligen ramla in på "Sin city" -stuket. Men det lär i vart fall bli en tio femton romaner som kommer utspela sig i staden. Skrev även om fotbollslaget Neverville FC och deras argsinta fans som hatar när folk hånar deras ursprung som "flottare".

Jaja, "Gräset är grönt, himlen är blå, och tomtedjävulen lurar därute och han blir starkare och starkare". //Den sista scouten med Bruce Willis i högform.

Snart är Mr Travis hemma igen -skönt! Då ska vi bränna ner filmer hemma hos honom och sedan lägga in de i Playboys popcorn system och ha mysiga förmiddagar med kaffe och film och en och annan cigarett.

Livet är underbart! MÅSTE stjäla en tvättid av grannen om du ska sova över. Fan! Har smygrökt för mycket vilket sitter i sängkläderna ;) MÅSTE tvätta bort bevisen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0